Ghadr , قدر , وبسایت علمی و فرهنگی قدر

آیا احمد الحسن امام سیزدهم است ؟ قسمت دوم


ابوالفضل محمدیجمعه 27 فروردین 1400
10از4امتیاز علمی این اثر

اگه یادتون باشه تو قسمت قبل ، یکم درباره زندگی احمد الحسن صحبت کردیم ، و گفتیم که چطور کم کم از حوزه علمیه جدا شد و در چه تاریخی ادعای امامت کرد. همچنین به جایگاه امامت در فرقه یمانی هم اشاراتی داشتیم . 

اگر یادتون نیست یا اینکه قسمت قبل رو نخوندید ، پیشنهاد میکنم اول نوشته آیا احمد الحسن امام سیزدهم است ؟ قسمت اول  را بخوانید .

معیار های شناخت امام

 معیار هایی که قرآن و سنت برای شناخت امام به ما عرضه کرده اند زیاد هستند از جمله:

1.سکینه و وقار.

2.علم.

3.وصیت ظاهره.

4.زمانی که از وی سوالی شودجواب می دهد.

5. زمانی که از او سوالی پرسیده نشود خود (جهت نشر علم و...) شروع به تکلم می کند.

6. از آینده خبر می دهد.

7. با هر انسانی با زبان خودش سخن می گوید.

8. از تمام گناهان معصوم است.

9. در جواب دادن خطا نمی کند.

10. کار سهو انجام نمی دهد.

11. چیزی را فراموش نمی کند.

12.عمل لهوی از امور دنیا را انجام نمی دهد.

13. قدرت بر معجزه.

14. فصاحت و بلاغت.

عدم وجود هر یک برای امام، امامت او را نفی می کند.

ما در اینجا با بیان چند مورد از اعمال و عقاید و... از احمدالحسن و اقامه دلیل مبنی بر اینکه این اعمال و عقاید و... موجب نقص نشانه های مذکور است اثبات می کنیم که ادعای امامت وی باطل است.

تسلط به همه زبان ها و فصاحت و بلاغت

 از اباصلت هروی روایت شده است که گفت حضرت امام رضا علیه السلام با مردم به لغت های ایشان گفتگو می کرد و به خدا سوگند که از نظر لغت و زبان فصیح ترین و داناترین مردم بود .

روزی به آن بزرگوار عرض کردم یابن رسول الله از آشنایی شما به این زبان ها در شگفتم حضرت فرمود:« یا اباصلت انا حجه الله علی خلقه و ما کان الله لیتخذ حجه علی قوم و هو لایعرف لغاتهم او ما بلغک قول امیر المومنین اوتینا فصل الخطاب فهل الخطاب الا معرفه اللغات» ای اباصلت من حجت خدا هستم بر خلق او و حق تعالی حجتی را بر قومی فرا نگیرد در حالی که او به زبان های ایشان عارف نباشد. آیا سخن امیر المومنین علیه السلام  به تو نرسیده است که فرمود فصل خطاب به ما داده شده است و آیا فصل خطاب غیر از شناختن زبان ها است؟

احمد الحسن ادعا دارد که برای تمام جهان «امام» است، در حالی که ثابت نکرده است که حتی زبان انگلیسی که فعلا زبان بین المللی است را میداند تا چه برسد به زبانهای زنده سراسر جهان. او درحالی که مینویسد: «احمد الحسن، رسول المهدی الی العالم» اما در کلام خود، گاهی که از انجیل می نویسد، از انجیلها و توراتهای عربی استفاده میکند.

در بحث بلاغت و فصاحت اگر چه احمد الحسن یک عرب عراقی است ولی در تکلم به زبان عربی اشتباه نحوی دارد و در سخنرانی هایش شنیده میشود که «جمع مذکر سالم» را در حالت رفعی با «یاء و نون» میخواند و «خبر کان» را «مرفوع» تلفظ میکند و گاهی «فاعل» را و «خبر حروف مشبه بالفعل» را به صورت «منصوب» می آورد.

 قرائت قرآن را نیز در سخنرانی هایش غلط میخواند، اما به بهانه ی«قرائت اهل البیت» از این اشکال فرار میکند.

شنیدن صوت غلط قران خواندن وی می توانید به ویدئو  زیر مشاهده کنید:


ناگفته نماند که جناب احمد الحسن هیچ وقت جلوی  هیچ دوربینی ظاهر نشده و اینکه پیروان او ادعا میکنند او ظهور کرده است در واقع این افراد معنای ظهور را هم درک نکردند چون ظهور به معنای این است که فرد ظاهر شود و ما او را ببینیم در حالی که حتی عکسی از احمدالحسن منتشر نشده است (مگر عکس های دروغین) و حتی خود پیروانش هم تا بحال او را ندیده اند لذا از قرآن خواندن وی صوت هایی که به او نسبت داده شده، در دسترس ماست.


در قسمت بعد به معیار های دیگر امام می پردازیم و آنها را در احمد الحسن بررسی میکنیم. 

با ما همراه باشید ...........

گفتگو راه تعامل

اگر در مورد این نوشته سوالاتی دارید و یا اینکه فکر میکنید اشکالاتی دارد ، بهترین راه گفتگو مستقیم با نویسنده و سایر کاربران است

← برای شروع کافیست گفتگو را شروع کنید